همشهری‌آنلاین: نسخه‌ای جدید از کتاب رکوردهای گینس سال 2011 به بازی های رایانه ای اختصاص یافته است، کتابی که در آن بی نظیرترین امتیازهایی که در یک بازی رایانه ای به دست آمده و شگفت انگیز ترین بازی ها و کاربران بازی های رایانه ای به ثبت خواهند رسید.

جوانترین رکورد‌دار بازی‌های آنلاین

به گزارش مهر، این چهارمین نسخه از کتاب رکوردهای گینس است که به بازی‌ها اختصاص یافته و توسط شرکتی ارائه شده که از سال 1955 رکوردهای بازی در جهان را پیگیری می‌کرده است.

نسخه جدید این کتاب نشاندهنده این واقعیت است که امروزه انسانها در هر سنی به بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی علاقه دارند.

جوانترین رکورد‌دار این کتاب ریوتا وادا 9 ساله از توکیو است که توانسته در مرحله حرفه‌ای یک بازی رایانه‌ای امتیاز قابل توجهی به دست آورد.

مسن‌ترین رکورد دار این کتاب نیز جان بیتز 85 ساله از ویسکونزین است که در بازی بولینگ Wii به امتیاز دو هزار و 850 دست پیدا کرده است. او دستگاه Wii خود را در سال 2008 خریداری کرده و از آن زمان تا به حال به تمرین بازی بولینگ پرداخته است.

همچنین رکورد دار بازی گیتار هیرو در جهان مردی به نام دنی جانسون است که توانسته در سال 2009 در این بازی 985 هزار و 206 امتیاز به ثبت برساند و در پی او زنی به نام آنی لنگ با تلاشی سه ساله که در هفته های اولی 8 ساعت از روز او را اشغال می کرده است، توانسته اولین زن رکورددار بازی گیتار هیرو در جهان شناخته شود.

دیگر بخش‌های رکورد در این کتاب به حواشی بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد، برای مثال پسری ژاپنی و 25 ساله رکورد دار جمع آوری ابزارها و قطعاتی است که به بازی ماریو ارتباط دارند. وی تا به حال بیش از پنج هزار و 400 قطعه مرتبط با بازی ماریو را جمع آوری کرده است.

به علاوه در این کتاب لیست 10 بازی برتر سال 2010 به همراه 50 شخصیت محبوب بازی های رایانه‌ای و لیستی از اسامی بازی‌های قدیمی ارائه شده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، از دیگر رکوردهای جالب توجه دیگری که در این کتاب به ثبت رسیده است رکورد بیشترین مراحل بازی شده در یک بازی طی یک رقابت نزدیک و گروهی است. طولانی ترین مدت زمان بازی (51 ساعت)، بیشترین دسته از بازی های ویدیویی انجام گرفته در 24 ساعت ( 38 دسته) و بیشترین تعداد مراحل طی شده در طول 24 ساعت (272 مرحله) از جمله دیگر رکوردهای به ثبت رسیده در این کتاب است.

کد خبر 127772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز